بوشهر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود که بوشهر از استان‌های برتر در ورود مسافران نوروزی باشد.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل سجادی‌منش عصر پنجشنبه در نشست مسؤولان استان بوشهر اظهار کرد: این استان در نوروز گذشته در ارائه خدمات و ورود گردشگر از پنج استان نخست کشور معرفی شد.
وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز گذشته خدمات قابل توجهی در استان بوشهر به مسافران و گردشگران ارائه شد و جز ۵ استان آخر در ثبت مشکلات خدمات‌رسانی بود و کمترین مشکلات در عرصه تنظیم بازار و اقلام خوراکی و امنیت در استان بوشهر داشتیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خدمات و همکاری دستگاه‌های مختلف در خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی را مورد ستایش قرار داد و بیان کرد: استان بوشهر نوروز گذشته ۱۰ میلیون گردشگر را میزبانی کرد و بیشترین ورودی گردشگران از بهبهان به دیلم در شمال استان بوشهر ثبت شده است.
ورود ۱۰ میلیون نفر در نوروز گذشته
وی با اشاره به اینکه این استان دارای ۹ مبادی ورودی و خروجی است گفت: بیشتر ورودی مسافران در ورودی دیلم با ۱۱ هزار ۳۲ تردد خودرو ثبت شد و پس از آن محور کازرون به دشتستان با ۶ هزار و ۷۰۰ تردد خودرو بود.
سجادی‌منش با بیان اینکه تردد در محور پارسیان به عسلویه در ایام نوروز گذشته ۴ هزار و ۱۵۰ خودرو ثبت شد اضافه کرد: در نوروز گذشته سه محور مواصلاتی استان بوشهر شامل دیلم، دشتستان و عسلویه بیشترین ورودی و خروجی خودرو داشته‌اند.
وی با تأکید بر ارتقا ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان بوشهر اضافه کرد: برای تعطیلات نوروز امسال بیشترین تمرکز در حوزه‌های امداد و نجات، مدیریت ترافیکی، و خدمات‌رسانی در تردد گردشگران در سه محور یاد شده اعمال می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر پیش بینی ایام نوروز امسال را از ۲۵ اسفند به مدت یک ماه دانست و اضافه کرد: با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروز تدابیر لازم در حوزه‌های مختلف و رفاه حال گردشگران شده است.
نظارت دقیق در ایام نوروز
سجادی‌منش با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ستاد خدمات سفر به حوزه‌های مختلف استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۰ کمیته تخصصی در عرصه‌های مختلف زیرساختی، فرهنگی، اجتماعی، تنظیم بازار، ساماندهی سواحل، امداد و نجات و دیگر عرصه‌ها تشکیل شده است.
وی با تأکید بر توقف حفاری و عملیات‌های عمرانی در سطح شهرها و محل تردد گردشگران در ایام تعطیلات نوروز گفت: نظارت دقیق بر قیمت کالا مواد غذایی و واحدهای خدماتی و تأمین سوخت در مسیرهای و محورهای مواصلاتی و جاده‌ها در دستور کار قرار گرفته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بررسی حضور و کشیک پزشکان و دستگاه‌های امدادرسان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استقرار غریق نجات در سواحل استان بوشهر با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان اورژانس و امداد و نجات مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.
سجادی‌منش اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در نوروز پیش‌رو بوشهر از استان برتر در حوزه ورود مسافر و خدمات‌رسانی به گردشگر شود.

کد خبر ۶۰۴۹۱۴۵