بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با هدف افزایش پایداری آب شرب شهرستان دشتستان، طرح حفر، کف شکنی و تجهیز ۱۰ حلقه چاه در این شهرستان عملیاتی شد.

گناوه آنلاین؛

ابوالحسن عالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مناطق مختلف استان بوشهر تمهیداتی پیش بینی شده تا وضعیت تأمین آب مناطق مختلف شهری و روستایی در آستانه تابستان به وضعیت مطلوبی برسد.
وی بیان کرد: در همین راستا پس از ارزیابی‌ها تصمیم بر این شد تا در مناطق مستعد شهرستان دشتستان با حفر کف شکنی و تجهیز ۱۰ به ظرفیت تأمین آب شرب مشترکان افزوده شود.
عالی ادامه داد: با توجه به اهمیت این طرح در تأمین آب مشترکان تلاش می‌شود تا این تعداد چاه در کمترین زمان ممکن وارد مدار بهره برداری شود.
وی افزود: در شهرستان دشتستان در قالب طرح جهاد آبرسانی روستایی نیز اقدامات متعددی اجرایی شده که از جمله آنها می‌توان به نوسازی شبکه و احداث مخزن ذخیره آب اشاره کرد.
وی گفت: شهرستان دشتستان از حیث تأمین آب شرب در سالیانی نه چندان دور با تنش آبی بسیار بالایی مواجه بود که با تلاش‌های انجام شده تا حدود زیادی شهرستان از وضعیت بحرانی خارج شده است.
عالی عنوان کرد: برای بهبود این وضعیت و تأمین آب پایدار مشترکان همچنان برنامه‌ها و طرح‌هایی در دست اجرا است که نسبت به اتمام آنها تا پیش از تابستان اهتمام جدی داریم.
وی اظهار کرد: به موازات اقدام‌های انجام شده انتظار است مردم فهیم و نجیب شهرستان دشتستان نیز نسبت به مقوله کم آبی به مصرف بهینه آب شرب توجه لازم را داشته باشند.

کد خبر ۶۰۵۰۸۸۷