بوشهر- امام جمعه دشتی بر ضرورت ترویج افطاری ساده در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: استعدادهای قرآنی دشتی باید به خوبی در سطح کشور معرفی شود.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی اظهار داشت: دشتی یک شهرستان قرآنی است که دارای استعدادها و محافل قرآنی زیادی است و باید تلاش کنیم این محافل و استعدادها را معرفی کنیم.
امام جمعه دشتی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان یکی از محافل و برنامه‌های که برگزار می‌شود برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم در این ایام است که باید مورد توجه قرار گیرد و به صورت باشکوهی برگزار شود.
وی افزود: برنامه دیگری که در این ماه مبارک همزمان با سراسر کشور در شهرستان دشتی اجرا می‌شود طرح مسطورا و زندگی با آیه‌های قرآنی است که توسط سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود.
زاهد دوست اضافه کرد: در این طرح هر روز یک آیه از قرآن کریم در ادارات و سایر جاهای دیگر از جمله مکان‌های که مبلغین حضور دارند تفسیر می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی ادامه داد: در زمینه تقویت فعالیت‌های قرآنی در شهرستان مجموعه‌های فرهنگی و اداری کمک کنند تا این فعالیت‌ها در شهرستان مورد تقویت قرار گیرند.
وی تصریح کرد: محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان که به صورت حلقه‌ای برگزار می‌شود و همچنین جلسات خانگی قرآن نیاز به تقویت دارند که در این زمینه اقداماتی باید صورت گیرد.
زاهد دوست افزود: در بحث روزه اولی‌ها با همکاری آموزش و پرورش شهرستان کسانی که روزه اولی هستند تشویق شوند.
وی اضافه کرد: افطاری ساده که مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد ترویج شود و تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، با احترام این ماه فرهنگ سازی لازم جهت جلوگیری از روزه خواری صورت گیرد.
زاهد دوست گفت: برای سال آینده یک تقویم پیشنهادی جهت جلسات این شورا تنظیم و در این تقویم هر ماه یک جلسه پیش بینی شود و در این جلسات مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان در آن مطرح گردد.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد مصوباتی در جلسات شورا تنظیم گردد باید پیگیری لازم صورت گیرد تا این مصوبات اجرایی شود.

کد خبر ۶۰۵۲۶۸۷