گناوه- امام جمعه گناوه گفت: جهل و جهالت مردم باعث شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) شد.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر شنبه در مسجد شهید حر خسروی گناوه با تسلیت ایام ضربت خوردن و سوگواری شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع)، اظهار کرد: سخن گفتن پیرامون مولای متقیان، حضرت علی (ع) و بیان فضائل و کرامات آن حضرت بسیار سخت و دشوار است و نمی‌توان به طور کامل حق مطلب را پیرامون این شخصیت والا و ولی دین ادا کرد ولی هر یک از شیعیان و پیروان آن حضرت به اندازه درک خود باید نسبت به امام خود معرفت پیدا کنند.
امام جمعه گناوه با بیان اینکه فقط خدا و پیامبر خدا (ص) مقام و منزلت واقعی امام علی (ع) را می‌شناسند و به آن واقف هستند، گفت: در روایتی نقل شده که پیامبر گرامی اسلام (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند: «یا علی ما عرفک حق معرفتک غیر الله و غیری» که به تعبیر فرمایش رسول اکرم (ص) فقط خدا و پیامبر خدا (ص) می‌تواند ایشان را به طور کامل بشناسند.
وی گفت: در چنین ایامی همزمان با ماه مبارک رمضان، شمشیر «جهالت» بر فرق «عدالت» نواخته شد و ایشان در محراب نماز مورد ضربت دشمن قرار گرفت.
حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: علت شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) عدالت آن حضرت و جهل و جهالت مردم بود که باعث شهادت ایشان در خانه خدا شد و ایشان همانگونه که در خانه کعبه متولد شد در محراب مسجد کوفه نیز مورد ضربت دشمن قرار گرفت.
وی گفت: امیرالمومنین علی (ع) به منزله نفس و جان پیامبر (ص) و مصداق آیه مباهله است یعنی آنچه پیامبر خدا دارد اهم از تمام مناقب، صفات و فضایلی ه پیامبر به جز مقام نبوت در وجود امیرالمومنین جمع و متبلور است.
وی ادامه داد: در جریان مباهله آن حضرت در کنار پیامبر (ص)، حضرت فاطمه (س) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) قرار می‌گیرد و در این آیه مباهله «انفسنا»، نفس پیامبر کسی جز علی نیست و قرآن و خدای پیامبر (ص) از امام علی (ع) به عنوان نفس پیامبر (ص) یاد می‌کند.
امام جمعه گناوه با اشاره به سخنانی از بزرگان دینی و احادیث پیرامون شخصیت والا و بی نظیر و مقام و منزلت امام اول شیعیان، حضرت علی (ع) ادامه داد: همه بزرگان دینی و علمی جهان از دوست و دشمن به برتری شخصیت ایشان اعتراف کرده‌اند و همه فضیلت‌ها به ایشان منتهی می‌شود.
امام جمعه گناوه یادآور شد: امروز ما توفیق و افتخار، شیعه و ولایتمدار امام علی (ع) بودن را یافته‌ایم و باید تلاش کنیم در راستای شیعه راستین ایشان بودن حرکت کنیم.

کد خبر ۶۰۶۵۶۳۴