بوشهر- فرماندار تنگستان با تاکید بر لزوم تامین اعتبارات ملی برای پروژه‌های این شهرستان گفت: پروژه‌های پیشران در تنگستان اجرا می‌شود.

گناوه آنلاین؛

احمد لطفی عصر یکشنبه در نشست با منتخب مردم شریف دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کردد: برای توسعه همه جانبه و پایدار شهرستان تنگستان اجرای پروژه‌های پیشران در حوزه‌های راه، راه‌آهن، آموزشی، شیلاتی، بندری و تجاری الزامی است.
وی اضافه کرد: با توجه به نگاه عدالت محوری که در دولت سیزدهم در توزیع اعتبارات وجود دارد فرصت مناسبی است که هم دولت و هم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به پروژه‌های مهمی که نقش بسیار مؤثری در توسعه پایدار شهرستان تنگستان می‌تواند ایفا کند بپردازند.
فرماندار تنگستان یاد آور شد: پروژه‌ای پیشران در توسعه شهرستان در حوزه راه شامل بزرگراه اهرم به برازجان، دلوار به دیر، اهرم به دلوار و دلوار به کری، ریلی (راه‌آهن) است.
وی پروژه مهم حوزه کشاورزی را اصلاح ساختار نخیلات دانست و افزود: سدسازی، اسکله و بندرسازی، شیلاتی، برقی، اقتصادی و ۰۰۰ از دیگر پروژه‌های پیشران است.
لطفی تاکید کرد: بزرگراه اهرم به برازجان و همچنین دلوار به دیر علی رغم اینکه سال‌ها غیر فعال بود با اعتباراتی که از محل سفرهای اول و دوم رئیس جمهور تخصیص داده شد در حال حاضر فعال هستند.
وی ادامه داد: راه آهن هم با تأمین منابع مورد نیاز از محل صندوق توسعه ملی از طریق تهاتر با نفت در حال حاضر فعال است و در سال ۱۴۰۳ نیز فاز دوم کار که از اهرم به سمت بوشهر به طول ۳۷ کیلومتر است آغاز خواهد شد.
لطفی افزود: در بخش سدسازی هم سد باهوش از سال گذشته در مجاورت شهر اهرم آغاز شده است و بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مستلزم این است منابع با سرعت بیشتر تزریق شود تا فرایند اجرای آن مطابق با برنامه پیش برود و در موعد مقرر به بهره برداری برسد.
فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۰ درصد و در سال ۱۴۰۲، ۶۰ درصد اعتبارات تملک دارایی استانی تخصیص داده شده است برای توسعه طرح‌های پیشران باید از ظرفیت ملی استفاده کرد.

کد خبر ۶۰۶۶۱۸۴