گناوه- همزمان با شب شهادت مظلومانه نخستین امام شیعیان، حضرت علی (ع) و دومین شب از لیالی پرفیض قدر مردم در نقاط مختلف شهرستان گناوه با برگزاری مراسم این شب، دست به دعا و استغاثه برداشتند.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با دومین شب از لیالی با فضیلت قدر و در شب شهادت مظلومانه مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع)، آئین‌های ویژه این شب در نقاط مختلف شهرستان گناوه همزمان با سراسر کشور برگزار شد و مؤمنان دریادل با حضور در اماکن پیش بینی شده به راز و نیاز با معبود خود پرداختند و در سوگ مولای خود عزاداری کردند.
برگزاری مراسم معنوی دومین شب از شب‌های قدر در شهرستان گناوه در مساجد و حسینیه‌ها و، تکایا و مکان‌های مذهبی با حضور پرشور مردم مؤمن و متدین شهرستان برگزار شد.
همزمان با دومین شب از لیالی قدر و در شب شهادت مظلومانه مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع)، آئین‌های ویژه این شب در مصلی جمعه گناوه با حضور مؤمنان و خداجویان برگزار شد.

در این آئین معنوی سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم قرآن به سر برگزار شد و شرکت کننده در این آئین‌ها با دعا و استغاثه و بر سر گذاشتن قرآن مجید، از درگاه خداوند متعال و بخشنده، آمرزش گناهان، از درگاه احدیت خواستار شدند.

شب زنده داران و مؤمنان حاضر در آئین‌های احیا دومین شب قدر در غم و سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع) عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.
بسیاری از مردم و خانواده‌ها نیز از خانه‌های خود و با برپایی مجالس دعا و عزاداری خانگی مراسم این شب را برگزار کردند.
شب قدر شب یکی از شب‌های مهم و تعیین کننده در سرنوشت هر انسانی و بهترین فرصت برای طلب مغفرت و آمرزش گناهان است و در قرآن کریم و روایات ائمه (ع) مورد تاکید بسیار قرار گرفته و خداوند سوره‌ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است.
بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند.
فضیلت هیچیک از شب‌ها در طول سال مانند شب قدر نیست، ارزش عبادت در این شب‌ها از هزار ماه بیشتر ذکر شده است و به استفاده بهینه از برکات این لیالی بسیار سفارش شده است.

کد خبر ۶۰۶۶۳۸۶