بوشهر- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در نوروز امسال پذیرای ۵ میلیون و ۶۹۸ هزار مسافر و گردشگر بود که بیشترین مسافر مربوط به گناوه، بوشهر، دیلم، عسلویه و تنگستان بود.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل سجادی منش عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نوروز پذیرای پنج میلیون و ۶۹۸ هزار مسافر و گردشگر در استان بودیم که بیشترین شمار مسافران به ترتیب مربوط به گناوه، بوشهر، دیلم، عسلویه و تنگستان بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر افزود: با تمهیدات دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان و ظرفیت‌های اقامتی که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس، بیش از ۱۵۶ سالن ورزشی برای مواقع اضطراری، ۳۵ مسجد و بقاع متبرکه، بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تخت اقامتی در بخش خصوصی، شماری خانه مبله و خانه مسافر بود تلاش کردیم تا مسافران و گردشگران در ایام نوروز سفر خوبی را در استان بوشهر تجربه کنند.
وی اضافه کرد: ۲۵ لنج و شناور تفریحی، و شماری قایق نیز پیش بینی و مهیا شده بود که ۴۰۰ هزار گردشگر و مسافر از این ظرفیت دریایی استفاده کردند.
وی گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این ایام از اماکن تاریخی، محوطه‌ها، بافت‌های تاریخی و سایر فضای تاریخی بوشهر استفاده کردند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان داشت: در طرح نوروزی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی استان بهره بردند.
وی ادامه داد: ۴۵ ایستگاه فرهنگی، توسط دستگاه‌های فرهنگی، سپاه و سازمان تبلیغات اسلامی آماده شد و ۱۳ ایستگاه و اقامتگاه هم اداره کل میراث فرهنگی در نوار ساحلی استان آماده کرده بود.

کد خبر ۶۰۶۷۷۵۳