نابغه ۱۴ ساله تنیس روی میز ایران که هفته‌هاست صدر رنکینگ جهانی را به خود اختصاص داده، تاکید دارد که با تمرین شبانه روز به اینجا رسیده و این روند را تا ورود به المپیک لس آنجلس ادامه می‌دهد.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، رده بندی جدید پینگ پنگ بازان جهان در حالی منتشر شد که تقریباً تمام بازیکنان ایرانی با صعود یا تثبیت جایگاه، موقعیت خوبی برای خود در این رده بندی ایجاد کرده اند اما در میان آنها موقعیت برخی بازیکنان شاخص تر از دیگر نفرات به چشم می‌آید مانند بنیامین فرجی؛ بازیکنی که در آغاز سال جدید مدال آوری برای ورزش ایران داشت و به جرأت می‌توان گفت پیشتازترین بازیکن تنیس روی میز در ماه‌های اخیر بوده است.
این پینگ پنگ باز در نخستین روزهای سال جدید با حضور در مسابقات فیدر لبنان و کسب عنوان سوم در بخش دوبل همراه با نوید شمس، اولین مدال ورزش ایران در سال جدید را به نام تنیس روی میز ثبت کرد. او در ادامه این رقابت‌ها با کسب مدال نقره رده سنی زیر ۱۰۷ سال و مدال برنز رده سنی زیر ۱۹ سال، موفقیت‌هایش را در لبنان تکمیل کرد. این موفقیت‌ها اما وقتی بیشتر به چشم آمد که رده بندی جدید منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی (ITTF) هم با تثبیت صدرنشینی فرجی در رده سنی زیر ۱۵ سال و بیشترین صعود او در رده سنی بزرگسالان همراه بود.
طبق رده بندی جدید اعلام شده توسط ITTF که چهارمین رنکینگ سال جاری میلادی به حساب می‌آید، بنیامین فرجی در رده سنی زیر ۱۵ سال و در ادامه سه رنکینگ قبلی، همچنان صدرنشین است. او در رده سنی زیر ۱۷ سال ششم است، در رده سنی زیر ۱۹ سال جایگاه ۱۷ را در اختیار دارد و در رده سنی بزرگسالان هم صاحب رده ۱۹۶ شده است. این جایگاه با ۱۶ پله صعود که بیشترین صعود نسبت به دیگر نمایندگان ایران است، به دست آمده است.
همه اینها در حالی است که بنیامین فرجی تنها ۱۴ سال دارد اما با این سن کم، نابغه این روزهای تنیس روی میز ایران شده است. نابغه‌ای که المپیک لس انجلس را هدف قرار داده است.
این بازیکن تنیس روی میز در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه یک دهه از آغاز به کارش در این رشته می‌گذرد در مورد چگونگی ورودش به تنیس روی میز و برنامه‌ها و اهدافش توضیح داد.

از چهار سالگی وارد تنیس روی میز شدم
وی با تاکید بر اینکه پدرش از مربیان تنیس روی میز است و در کل خانواده اش پینگ پنگی هستند، گفت: همین موضوع باعث شد من هم به تنیس روی میز گرایش پیدا کنم طوریکه ۱۰ سال پیش و وقتی که چهار ساله بودم تمریناتم را آغاز کردم و به صورت مستمر تا به امروز ادامه دادم.
اولین رویداد را با قهرمانی تمام کردم
فرجی به حضورش در رویدادهای داخلی اشاره کرد و ادامه داد: مسابقات کشوری نونهالان اولین رویدادی بود که در آن شرکت کردم. سال ۹۶ این رقابت‌ها در قم برگزار شد و من از حضور در آن موفق به کسب عنوان اول شدم. اولین مسابقه را با قهرمانی تمام کردم و همین مسئله انگیزه‌هایم را برای ادامه کار تقویت کرد.
زمانی که چهره شدم
این بازیکن تنیس روی میز تاکید کرد: دو سال بعد از آن یعنی سال ۹۸ در مسابقات لیگ نوجوانان و جوانان به میزبانی اصفهان شرکت کردم. در آن رقابت‌ها خیلی از بازیکنان شاخص و نامدار این رده سنی را شکست دادم. همانجا بودم که تقریباً بیشتر شناخته شدم.
از سال ۲۰۲۲ به مسابقات بین المللی رفتم
وی می‌گوید که حضور در میادین بین المللی را از سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز کرد و رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا هم رویدادی بوده که در آن بهترین عملکرد را داشته است.
فرجی در این زمینه گفت: تا سال ۲۰۲۲ میلادی صرفاً در مسابقات داخلی شرکت می‌کردم اما از آن سال با حمایت خانواده ام، فدراسیون و اعضای هیأت رییسه در اعزام‌های بین المللی هم قرار گرفتم. آن سال در سه رویداد بین المللی شرکت کردم. سال ۲۰۲۳ میلادی هم به ۱۱ مسابقه اعزام شدم.
در یک تاریخ سازی نقش داشتم
این ملی پوش تنیس روی میز رده سنی نوجوانان تاکید کرد: فکر می‌کنم بهترین و ماندگارترین عملکردم تا به امروز را در مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا داشته ام. در آن دوره رقابت‌ها، برای نخستین بار در تاریخ مقام سوم تیمی را کسب کردیم و اینگونه تاریخ سازی کردیم. در مرحله یک چهارم نهایی آن رقابت‌ها، تیم کره جنوبی را شکست دادیم. در مرحله نیمه نهایی هم خود من بازیکن قدر چینی را شکست دادم.

کسب سه مدال در نوروز ۱۴۰۳
وی در ادامه اشاره‌ای به رقابت‌های فیدر لبنان که در ایام نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد و از حضور در آن صاحب سه عنوان شد، داشت و گفت: در رده سنی بزرگسالان این رقابت‌ها با نفر دوم تنیس روی میز هند که رنکینگ ۶۰ جهان را دارد، بازی کردم و پا به پای او تا گیم آخر پیش رفتم. در رده سنی نوجوانان و جوانان هم در کل عملکرد خوبی داشتم و مدال نقره زیر ۱۷ سال و مدال برنز زیر ۱۹ سال را هم گرفتم. حضور در این رقابت‌ها برایم تجربه‌های خوبی به همراه داشت.
قهرمانی‌هایی که منجر به صدرنشینی جهانی شد
فرجی همچنین در مورد پیشتازی که در رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز و صدرنشینی در رده سنی زیر ۱۵ سال این فدراسیون دارد، گفت: طی سال گذشته میلادی از حضور در مسابقات بین‌المللی مختلف، ۹ بار به عنوان قهرمانی دست یافتم. از این قهرمانی‌ها امتیازات خوبی گرفتم و کمک به مرور در رنکینگ جهانی ارتقا پیدا کنم. ابتدا جزو ۱۸ نفر برتر شدم، سپس وارد جمع ۸ و ۵ بازیکن برتر جهان شدم. در ادمه یکی از سه بازیکن برتر شدم و بعد هم صدرنشین رنکینگ شدم. هفته پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی بود که صدرنشین رده سنی زیر ۱۵ سال شدم و خوشبختانه توانستم این صدرنشینی را ادامه دهم.
جزو ۵ نفر اول بزرگسالان ایران هستم
این پینگ پنگ باز نابغه که در رنکینگ رده سنی بزرگسالان هم در حال پیشروی است، تصریح کرد: فکر می‌کنم جزو ۵ بازیکن برتر ایران در این رده بندی هستم و این برایم با توجه به شرایط سنی که دارم، خوشایند است. امیدوارم بتوانم جایگاه خود را در این بخش هم خیلی زود و سریع ارتقا دهم.
از همه چیز برای تمرینم گذشتم حتی بازی
وی در مورد آنچه منجر به موفقیت‌های امروزش شده است نیز توضیح داد و گفت: اولین عامل مربوط به پشتکارم می‌شود. از زمانی که یادم می‌آید به صورت مستمر تمرین داشته ام و خانواده ام هم در این زمینه من را حمایت کرده اند. مدت هاست که تمریناتم را شبانه روز دنبال می‌کنم. من ازخوابم، بازی و خیلی چیزهای دیگر گذشته ام برای اینکه تمرین داشته ام. عامل دیگر هم حضورم در مسابقات بین المللی است که با حمایت خانواده و فدراسیون حاصل شده است. این دو عامل را حفظ می‌کنم تا بتوانم ارتقا بیشتری داشته باشم.
المپیک لس آنجلس برای من است
بنیامین فرجی المپیک لس آنجلس را چشم انداز خود از پیگیری مصمم تمریناتش عنوان کرد و گفت: حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است. من هم برای بازی‌های ۲۰۲۸ لس آنجلس این آرزو را دنبال می‌کنم و اطمینان دارم محقق می‌شود. این بازی‌ها را برای خودم می دانم. همزمان به فکر المپیک جوانان هم هستم و اینکه بتوانم برای المپیک آینده این رده سنی کسب سهمیه کنم. پیش از این امیرحسین هدایی در المپیک جوانان شرکت داشته و من هم تلاشم ورود به این بازی‌ها است.

کد خبر ۶۰۶۸۱۸۳

زینب حاجی حسینی