گناوه- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: بیش از هشت هزار خدمات بهداشتی درمانی در شهرستان گناوه در ایام نوروز ارائه شده است.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی و روزهایی که عموم مردم در کنار خانواده‌های خود بودند، مجموعه سلامت شهرستان گناوه به‌صورت شبانه‌روزی خدمات بهداشتی درمانی لازم را به همنوعان خود ارائه دادند و ارائه بیش از هشت هزار خدمت در حوزه سلامت تنها بخشی از خدمات همکاران در ایام نوروز ۱۴۰۳ است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و شبانه‌روزی در ایام تعطیل و ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در روزهای غیر تعطیل در ایام نوروز ۱۴۰۳ فعال بوده و به مراجعان و مسافران خدمت ارائه کردند.
وی اضافه کرد: طی این مدت تعداد ۲ هزار و ۵۵۸ خدمت پزشک عمومی، ۱۹۴ خدمت دندانپزشکی و هزار و ۳۶۷ خدمت تزریقات و پانسمان و سه هزار خدمت به مادران و کودکان ارائه شده است.
حیدری خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت، آزمایشگاه مرکزی و مرکز مشاوره پیش از ازدواج و مراکز هیپو تیروئیدی نیز در این ایام فعال بوده‌اند و به ۸۲۰ نفر در این مراکز خدمات آزمایشگاهی و بالینی ارائه داده‌اند.
وی اضافه کرد در این ایام یک مورد طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا در اثر مصرف فست فود گزارش و کنترل شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تأکید کرد: ۱۴ مورد بازرسی و پایش از داروخانه‌ها در طول ایام نوروز توسط کارشناسان امور دارویی شبکه بهداشت و درمان انجام شده است.
ارائه خدمت ۶۵۰ نفر از کارکنان بهداشتی درمانی به صورت روزانه
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: در تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ الی ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ روزانه ۶۵۰ نفر از کارکنان بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مشغول به ارائه خدمت به مسافران و شهروندان بوده‌اند.
وی ضمن تقدیر از تلاش همکاران حوزه سلامت برای تأمین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی افزود: در حوزه بهداشت در طی ایام نوروز، روزانه ۱۲ پزشک، ۴ دندان‌پزشک، ۱۲ بهیار و پرستار، ۱۸ مراقب سلامت، ۲۶ ماما و ۹۰ نفر سایر نیروها شامل مدیر، نیروی پذیرش، کارشناسان تغذیه و روان، کارشناس آزمایشگاه، غربالگری کم‌کاری تیروئید، رادیولوژی، مشاوره ازدواج، بهداشت محیط، راننده، کارشناسان ستادی که در مجموع در روزهای غیر تعطیل رسمی ۱۶۲ نفر و تعطیلات رسمی ۴۰ نفر کشیک بوده و خدمات و مراقبت‌های لازم را به شهروندان، مسافران نوروزی ارائه کردند.

کد خبر ۶۰۷۴۴۱۲