بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: با توجه به اینکه پسماند در فضای سلامت مردم و جامعه موثر است باید به فرآیند اصولی دفع آن در شهرستان تنگستان توجه خاصی صورت گیرد.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر سه شنبه در نشست مدیریت پسمانده شهرستان تنگستان با اشاره به حمله سپاه پاسداران در پاسخ به حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق سوریه عنوان داشت: عملیات وعده صادق کار بسیار ارزشمند و افتخار بزرگی بود که موجی از شادی و خوشحالی در ایران اسلامی ایجاد کرد و به دشمن فهماند اگر بخواهد دست از پا خطا کند چنان سیلی محکمی می‌خورند که تا پایان عمر یادشان بماند.
فرماندار تنگستان اضافه کرد: عبور پهپادها و موشک‌ها از رینگ‌های مختلف و سپرهای موشکی و رسیدن به هدف کار بسیار بزرگی بود.
وی گفت: رژیم صهیونیستی ضربه‌ای به جمهوری اسلامی زد و فکر نمی‌کرد چنین ضربه‌ای بخورد.
فرماندار تنگستان ادامه داد: با توجه به اینکه پسماند در فضای سلامت مردم و جامعه دخالت دارد باید به فرآیند اصول دفع پسماند در شهرستان توجه خاصی صورت گیرد.
وی یاد آور شد: یکی از سایت‌های مجوز دار تنگستان واقع در روستای منصوری جنوبی که یک فرصت و ویژگی نیز است و باید از آن ظرفیت بهتر استفاده شود.
لطفی خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و دهیاران روستاهای تنگستان به وظایف خود در موضوع دفع پسماند به درستی عمل کنند.
فرماندار تنگستان افزود: ضروری است ظرف ده روز ضمن بررسی وضعیت سایت پسماند منصوری جنوبی آنچه نیاز است جهت توسعه، سخت افزارهای مورد نیاز در سایت پسماند منصوری جنوبی ایجاد شود، تهیه و گزارش آن به فرمانداری ارائه شود.
وی ادامه داد: در نظر است تا سایت پسماند به صورت مشترک بوشهر با تنگستان در آینده نزدیک ایجاد شود و پسماند شهرستان به آن سایت منتقل خواهد شد.
وی گفت: با ایجاد سایت پسماند دیگر در شهرستان موافق نیستیم ولی سایت منصوری جنوبی باید از زوایایی هم ترمیم، توسعه و تجهیز شود که این فضا برای پذیرش پسماند حوزه بخش مرکزی شهرستان باشد.
لطفی خاطرنشان کرد: ضروری است همه دهیاران و شهرداری حوزه پسماند منصوری جنوبی نسبت به پرداخت هزینه‌های پذیرش پسماند اقدام لازم داشته باشند.
فرماندار تنگستان اضافه کرد: در حوزه پسماند دلوار سایت بوالخیر امکان دفع زباله وجود دارد از بندر رستمی تا انتهای جنوب دلوار زباله باید در سایت بوالخیر دفع شود و دهیاران بخش دلوار نیز در جهت پرداخت هزینه پذیرش در سایت پسماند بوالخیر اقدامات لازم انجام دهند.
وی اضافه کرد: نیاز است محیط زیست شهرستان در جهت جلوگیری از کسانی که نسبت به تخلیه زباله در رودخانه اقدام می‌کنند از راه قانون برخورد جدی انجام دهد.

کد خبر ۶۰۸۰۰۵۵