بوشهر- فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ با تاکید بر لزوم تقویت سیستم بهداشت و درمان جزیره، از احیای اعتبار خرید آمبولانس دریایی جزیره خارگ پس از ۱۰ سال خبر داد.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی صبح شنبه در نشست با کارکنان بیمارستان خارگ اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه و استراتژیک جزیره خارگ باید به دنبال تقویت سیستم بهداشت و درمان در این جزیره باشیم.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اضافه کرد: در همین راستا به دنبال احیای مصوبه‌های فراموش شده رفتیم که یکی از مهمترین آنها اعتبار خرید آمبولانس دریایی جزیره خارگ بود که با تلاش مسئولان استان و حمایت مدیرعامل شرکت ملی نفت این مهم اتفاق افتاد.
وی به نگاه ویژه وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به مسئولیت‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به ساکنان محیط پیرامونی اشاره کرد و افزود: مراحل قانونی راه اندازی این آمبولانس در شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حال انجام است و در تلاشیم بدون شتاب‌زدگی ناوگان این شرکت را به آمبولانس دریایی با استانداردهای روز و مورد تأیید سیستم بهداشت و درمان مجهز کنیم.
غریبی به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم بهداشت و درمان صنعت نفت اشاره کرد و گفت: این جزیره به‌عنوان شریان حیاتی صادرات نفت کشور در کنار مردم ساکن میزبان کارکنان شرکت‌های نفتی است که وجود بیمارستان صنعت نفت سبب ایجاد آرامش خاطر برای مردم بومی، کارکنان و خانواده‌های آنها بوده و دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است.
تقویت شاخص‌های بهداشت و درمان جزیره
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به تلاش‌های انجام شده برای تقویت شاخص‌های بهداشت و درمان جزیره خارگ از جمله بهبود وضعیت اورژانس هوایی اشاره کرد و افزود: باید به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که مردم، کارکنان و خانواده‌های آنان احساس آسایش و اعتماد داشته باشند و نیازهای بهداشتی و درمانی آنان تأمین شود.
عباس غریبی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارک در آستانه هفته سلامت در جمع فعالین این حوزه در بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارگ حاضر شد و از نزدیک شرایط این بیمارستان را مورد بررسی قرار داد.
با توجه به نیازسنجی در حوزه بهداشت و درمان، مدیریت عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران اقدام به خرید ۲ دستگاه تجهیز بیمارستانی شامل رگیاب و کانتینر ۱۶ لیتری درمان ضایعات پوستی کرده و در راستای ایفای تعهدات اجتماعی این شرکت به بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارگ اهدا کرد.

کد خبر ۶۰۸۲۹۴۳