بوشهر- همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، یادواره ۸ معلم شهید شهرستان دیر برگزار شد.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری ظهر سه‌شنبه در مراسم یادواره ۸ معلم شهید این شهرستان در سالن شهید حکیمی با گرامیداشت هفته معلم و یاد شهدای دانش‌آموز و معلم، اظهار داشت: شهید آیت‌الله مطهری معلمی در تراز انقلاب اسلامی بود و باید الگوی معلمان ما باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر افزود: راه و رسم معلمی شیوه پیامبران است و معلمی موفق است که مسیرش هم راستا با انبیا باشد و مسیر آنها را در پیش گیرد. معلمی یعنی اجرای اهداف و سیره و روش انبیا و الگو قرار دادن آنها است.
وی ادامه داد: شهدای معلم باید الگوهای معاصر معلمان ما باشند. الگو یعنی پا جای شهدا و انبیا گذاشتن که شهدای معلم این گونه بودند.
جهانگیری با بیان اینکه نوجوانان، جوانان و معلمان زندگینامه شهدا را مطالعه کنید، گفت: معلمان دستگاه انسان‌ساز ایران و جهان هستند.
وی با تاکید بر لزوم دیدار با خانواده و بستگان شهدا برای آشنایی با اخلاق و رفتار شهدا، اضافه کرد: برای پی بردن به گام‌هایی که شهدا در علم‌آموزی، تربیت دینی و اسلامی و اخلاقی برداشتند با خانواده معظم آنها ارتباط بگیریم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۵ یادواره شهید دانش‌آموز در ۲۵ مدرسه شهرستان با حضور و نقش‌آفرینی مستقیم ۶ هزار دانش‌آموز برگزار شد.
وی عنوان کرد: در این سال تحصیلی هر مدرسه شهرستان به نام یک شهید نام‌گذاری و تمام فعالیت‌ها و عملکرد مدرسه به نام آن شهید نام‌گذاری شد.
جهانگیری ابراز کرد: آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف دینی، اسلامی و انقلابی در کنار سپاه در رأس همه دستگاه‌ها و نهادهاست.
این مراسم معنوی مزین به پرچم متبرک حرم امام علی (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بود که توسط دانش‌آموزان حمل و به روی صحنه آورده شد.
خاطره‌گویی برادر شهید عبدالرسول قادریان، سخنرانی، اجرای تئاتر، دکلمه و تجلیل از خانواده ۸ معلم شهید شهرستان دیر از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
این مراسم یادواره به یاد شهیدان یوسف بردستانی، غلامعباس دشتی، عبدالرضا حکیمی، ایرج رنجبر، قاسم دراهکی، شبر فراهانی، عبدالرسول قادریان و کرم مغدانی، ۸ معلم شهید شهرستان دیر برگزار شد.

کد خبر ۶۰۹۹۴۷۱