هفته دولت آمد و رفت چه را افتتاح کردند، کجا را کلنگ زدند
هفته دولت آمد و رفت چه را افتتاح کردند، کجا را کلنگ زدند
دولت رئیسی یک سال را پشت سرگذاشت؛ شعارهای بسیاری داد، اندکی عمل ولی اعتبار بسیار زیادی را هم بر باد داد. گره‌هایی را باز کرد اما گره‌های کوری هم پدیدار شد.

 

گناوه آنلاین-مرتضی خضری: دولت رئیسی یک سال را پشت سرگذاشت؛ شعارهای بسیاری داد، اندکی عمل ولی اعتبار بسیار زیادی را هم بر باد داد. گره‌هایی را باز کرد اما گره‌های کوری هم پدیدار شد.

در شمال استان بوشهر جایی که دو شهرستان گناوه و دیلم قرار دارند هنوز کمبودهای فراوانی وجود دارد.

▪هنوز شغل ایجاد نشده است؛ هنوز راه، راه دور و درازی دارد تا هموار شود، هنوز ته‌لنجی پا در هواست، هنوز فاضلاب این دست و آن دست می‌شود، هنوز خورها چشم به راه لایروب هستند. هنوز بهداشت بیمار است. هنوز در زیرساخت‌های ورزش صفر هستیم و هنوز خبری از ایجاد فضای گردشگری در زیباترین ساحل کشور نیست.

▪در هفته دولت چند کلنگ ناب به زمین خورد اما چه سرانجامی داشته باشد، زمان مشخص خواهد کرد.

▪ مجتمع فولاد بوشهر در منطقه بندرریگ شهرستان گناوه، کلنگ زنی شد، اما از تجهیز کارگاه خبری نبود. پروژه‌ای که رقم خیره کننده ۱۵ هزار میلیارد را به دنبال خود دارد، در دست بخش خصوصی است.
مبلغ وحشتناک ۱۵ هزار میلیارد در دست بخش خصوصی، بدون این‌که شفاف بگویند چه شده و چه خواهد شد «لرزه را بر گُرده می‌اندازد».
شفاف سازی در این پروژه صفر است و مشخص نیست سر و ته آن دست کیست و دولت چه نقشی دارد.

▪خور بندر ریگ به فاز لایروبی رسید.
بندرریگی‌ها وعده‌های سرخرمن دولت روحانی را تجربه کرده‌اند حتی پیش‌ترها به دولت احمدی‌نژاد هم دل‌خوش بودند اما روز به روز آب خور بندرریگ کم‌تر شد و تردد سخت‌تر، حالا دولت رئیسی وعده داده است.
در روزی که همه بودند تا شاهد آغاز عملیات اجرایی بهره‌برداری از گیت موقت ورودی و خروجی مجتمع بندری نگین باشند چند سخنران پشت تریبون ایستادند.

▪رستمیان معاون عمرانی استاندار فقط فنی صحبت نکرد. رستمیان روضه خواند و همه را دعوت به راه راست کرد و سپس از تاریخ گفت و جغرافی هم مرور کرد و تمام.

▪امام جمعه بندر ریگ از بد عهدی ۲۰ ساله گفت و هیچ.

▪ صفایی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور هم از ضرورت این پروژه گفت.

▪جمیری هم گفت: مردم از مسیولین پیش‌ترند و مسیولین نسبت به زیرساخت‌ها غافلند.
? جمیری سال گذشته از جاده تاج‌ملکی دیدن کرد و قول نداد که درستش می‌کند اما امسال روبان افتتاح را قیچی کرد تا ثابت کند بدون وعده هم می‌شود راه ساخت و باری از دوش مردم برداشت.

▪کاروان ماشین‌ها دیدنی بود. بیش از صد ماشین استاندار را همراهی می‌کردند.